miércoles, 17 de noviembre de 2010

Enllaços i reflexions sobre l'estat de fluïdesa


Indagant una mica sobre el tema de l’estat de fluïdesa he trobat una tesi molt interessant sobre la relació existent entre l’experiència subjectiva de l’estat de fluïdesa i la comprensió lectora. Es tracta d’un treball realitzat de G. I. Calderón Sánchez de la “Universidad de las Américas Puebla”.

"Calderón Sánchez, G. I. 2003. Relación entre la experiencia subjetiva del estado de fluidez y la comprensión lectora. Tesis Licenciatura. Psicología. Departamento de Psicología, Escuela de Ciencias Sociales, Universidad de las Américas Puebla. Mayo."

Podeu fer-hi un cop d’ull a l’enllaç següent:

En un altre enllaç he trobat els avantatges d'aplicar a nivell empresarial el "lideratge centrat", aquell que es sutenta en emocions positives tenint en compte les condicions per l'estat de fluïdesa!

Per a qui li interessi:

Reflexionant una mica, la lectura d’una novel·la o un bon llibre pot ser una manera d’entrar en l’estat de fluïdesa durant hores. Hi haurà qui potser necessiti jugar a un joc d’ordinador o potser mirar el seu programa de televisió preferit. Només cal trobar allò que ens agradi i ens motivi per tal de perdre la noció del temps i fruir del moment. Amb tot, si trobem una feina o professió que ens estimuli segons les nostres competències aquesta ens permetrà viure la vida més intensament.

Si voleu podeu comentar alguna activitat que fa que estigueu immersos en ella durant hores!


Míriam

2 comentarios:

  1. Ei Míriam,

    he fet una ullada als enllaços que has comentat i els he trobat d'especial itnerès. No osbtant, jo volia comentar una mica el fetper les quals algunes persones són capaces d'entrar en estat de fluïdesa durant la pràctica d'un videojoc.
    És del tot clar que les persones no sóm conscients de quines són les activitats que ens proporcionen aquest estat i, per tant, com moltes de les coses que acaben escollint cadascí no és criticable. No obstant, personalment penso que tots plegats hauriem de formar part del consum d'activitats de lleure que no fossin "tòxiques" o, més ben dit, fos un lleure sa i educatiu. ´Crec que el fet de consumir videojocs no és treure profit d'aquell temps del qual disposem per a gaudir, alhora, de l'estat de fluïesa que ens proporcioni l'activitat al qual apliquem.

    ResponderEliminar
  2. Molt bona recerca, Míriam! I magnífiques les aportacions, com sempre!

    ResponderEliminar